Female40Plus Coaching | Overgang

Voor elke vrouw die haar hormonen, lijf en leven in balans wil krijgen!

Herken je dit?

Fysiek uit balans

        overgang-burn-out
Je slaapt slecht en raakt oververmoeid.  Daarbij kwalen als hoofdpijn, spier- en gewrichtspijn. De motivatie om te bewegen wordt minder. De overgang?

Emotioneel uit balans

overgang-burn-outJe irriteert je sneller en hebt emoties minder onder controle. Om het geringste kun je boos worden en je geniet minder, zelfs van leuke dingen. De overgang?

Mentaal uit balans

overgang-emotioneelJe hebt moeite met concentreren en overzicht houden. Met vele ballen in de lucht, dendert er steeds vaker één op de grond. Je bent radeloos.  De overgang?

Na je 40e kunnen hormonen gaan rommelen door de pre overgang

Bij vrouwen vanaf ongeveer veertig jaar, kunnen hormonen gaan veranderen en de eerste symptomen van de overgang zichtbaar worden. Maar in de pre overgang  worden overgangsklachten vaak spijtig genoeg niet herkend. De overgang is voor elke vrouw een unieke ervaring. Waar de één er zonder al teveel problemen doorheen gaat, wordt bij de ander het leven ontwricht. Ik weet hoe zwaar een heftige overgang kan zijn. Bij mij werd het ondanks vele overgangsklachten pas jaren later herkend en in die jaren ben ik zelfs twee keer burn-out gegaan. Na lang lopen ploeteren heb ik hulp ingeschakeld en kwam ik erachter dat een heftige overgang niet betekent dat je zelf helemaal niks kan doen.

Tijdens de overgang kunnen dingen uit het verleden opspelen. Je kunt geconfronteerd worden met overlevingsmechanismes die niet meer werken. En heb je niet goed genoeg voor jezelf gezorgd, dan zal je daar last van krijgen. Net als een dieetverleden dat juist in die periode z’n tol zal eissen. 

De 4’O ‘-s – Overgang – Overgewicht – Oververmoeidheid – Overspannenheid

Oververmoeidheid

Blijf jij hollen, rennen en op alles en tegen iedereen ja zeggen, dan zal je oververmoeid raken. Zeker als je te weinig tijd maakt voor me-time. Door hormonale veranderingen gaan veel vrouwen ook slechter slapen. Ik had vanaf mijn 24e al last van inslaapproblemen. Na mijn 40e werd het steeds erger en sliep ik jarenlang gemiddeld 3 uur per nacht. Met als gevolg minder draagkracht en een burn-out. Uiteindelijk bleek dat 3 uur slapen niet alleen hormonaal bepaald was, maar ook een gevolg van overtuigingen die ontstonden over het slechte slapen. Ik ontdekte hoe ik deze belemmerende overtuigingen kon veranderen en beter ging slapen. Daar ben ik elke dag dankbaar voor! Blijf niet aanmodderen, investeer in jezelf en jouw vitaliteit. Het geeft je meer rust, veerkracht, zelfvertrouwen en glans aan je dag! Onbetaalbaar!

Overspannenheid

Hormonale veranderingen kunnen leiden tot prikkelbaarheid. In combinatie met stress en teveel ballen in de lucht, kan het uiteindelijk leiden tot overspannenheid. Herstel je daar niet goed van of ga je te lang door, dan kan het zelfs zover komen dat je lichaam op de rem trapt. Een burn-out en/of depressie, ligt rond de leeftijd van 40 jaar op de loer. Wij vrouwen zorgen graag, maar vergeten regelmatig onszelf op de 1e plaats te zetten. Zorg dat je op tijd de rem vindt en ga vaker voor goede zelfzorg vanuit zelfcompassie. Pas als je goed voor jezelf zorgt, kun je goed voor anderen zorgen. Door schade en schande ben ik wijs geworden, wat had ik graag eerder goede hulp gehad. Dan had ik niet jaren hoeven lopen ploeteren… Herkenbaar voor jou? Ik help je graag op weg, om zowel fysiek, emotioneel als mentaal de balans te vinden!

Overgang

Van buiten is er vaak niks te zien, behalve die enorme irritante opvliegers die niet echt te verhullen zijn. Maar dat er veel meer gebeurt dan klotsende oksels en zweetplekken, dat ervaar je vaak pas als je er zelf middenin zit. Het kan een behoorlijke heftige fase van fysieke, emotionele en mentale verandering zijn met energieverlies. Dat kan leiden tot verdriet, stress en onbegrip van je partner, kinderen en de buitenwereld. En waarschijnlijk herken en begrijp je jezelf ook niet eens meer… Als je onbewust blijft, niet weet wat er speelt en leert wat je zelf kunt doen, dan laat je kansen en hulp op een relaxter leven liggen. Je kunt er namelijk zeker wat aan doen. Ik had het graag eerder geweten en bespaar je graag de lange reis met vele hobbels die ik heb afgelegd!

Overgewicht

Afvallen is voor veel vrouwen vebonden aan diëten en een strijd met de kilo’s. Rond de 40 jaar wordt het vaak nog lastiger. Hormonen spelen een grote rol, maar ook een dieetverleden staat een vitaal leven en een ontspannen relatie met eten in de weg. Juist als je rond de 40 bent, is het enorm belangrijk om uit de dieetmodus te stappen. Anders zal je steeds meer last krijgen van jojo-en, futloosheid en uiteindelijk onzekerheid. Ik heb al honderden vrouwen succesvol gecoacht met afvallen zonder dieet. Het gaat om het leggen van een gezonde basis en werken aan een goede relatie met eten en je lijf. Doe jezelf, je hormonen en je lijf een plezier en stap in een dieetvrij leven! Kies voor zelfliefde door te kiezen voor goede zelfzorg vanuit zelfcompassie!

Verlies geen kostbare tijd, want tijd komt nooit meer terug

Ruim 10 jaar was ik door de overgang, overgangsklachten en burn-out uit balans. Sommige momenten ging het even iets beter en dan kon ik mijn geluk niet op. Maar ik heb voornamelijk overleefd en gestreden. Na jaren ploeteren en me schamen voor mijn moeilijkheden, heb ik uiteindelijk de moed gehad hulp te zoeken. Met vallen en opstaan heb ik toen de eerste stap gezet naar mijn nieuwe ‘tweede’ leven. Met nog steeds uitdagingen op mijn pad, maar met goede zelfzorg en meer in contact met mezelf en wat ik nodig heb, ben ik getransformeerd naar een krachtige en blije vrouw. Vol vertrouwen in mezelf, mijn lijf en mijn toekomst.

Ik ontdekte dat elke 40+ vrouw:

  • Zichzelf vaker op nummer 1 mag zetten en kiezen voor goede zelfzorg vanuit zelfcompassie!
  • Eerst ontdekken wat belangrijke basisprincipes zijn en een stevige basis leggen. Dit heeft prioriteit, omdat je anders het fundament om op te bouwen mist. Een stevige basis helpt je om uit de vicieuze (dieet)cirkel te stappen die doodloopt.
  • Vanaf je 40e is het belangrijker dan ooit om te kiezen voor gezond afvallen zonder dieet en te genieten van een dieetvrij leven. Ik leer je wat nodig en ook wat overbodig is. Geen strijd, restricties, gedoe met betrekking tot eten. Je gaat het helemaal anders doen en je zult gaan ervaren hoe het anders kan en vooral hoe anders je gevoel en ervaring zal zijn!
  • Leer jezelf omarmen en te staan voor jezelf en je eigen behoeften en verlangens. Het leidt tot meer BLISS in je leven.

De overgangsjaren kunnen enorme lastige jaren zijn. Er kan weinig begrip zijn, waardoor je jezelf verliest en je je enorm alleen kunt voelen. Juist in deze periode is het belangrijk om in je kracht te komen! Helaas zijn de omstandigheden soms zo zwaar. dat veel vrouwen hun energie en veerkracht kwijtraken. Blijf niet tobben, investeer nu in jezelf en in goede zelfzorg!

Symptomen van de (pre) overgang? Ik ben er voor je!

Ik heb een enorme passie om andere 40+ vrouwen te helpen en begeleiden die ook strugglen in deze vaak lastige fase. Dit doe ik vooral vanuit mijn persoonlijke ervaring als ervaringsdeskundige en uiteraard de kennis opgedaan vanuit meerdere opleidingen:

  • HBO-SPH
  • NLP practitioner en NLP Master
  • Body-Mind release therapeut
  • (Orthomoleculair) Voedingsdeskundige- en gewichtscoach
  • Mindfulness
  • Gecertificeerd HearthMath (hartcoherentie) coach – programma ‘meer veerkracht’
  • Specifieke kennis via cursussen opgedaan over hormonen, intermittent fasting, brein, darmen, slaap en stress. 
  • Stoppen met roken coach

Mijn missie: jou op weg helpen van draaglast naar draagkracht

Hoe gaat het nu met jou? Heb je mijn gratis magazine al gedownload en herken je één of meerdere symptomen. Misschien herken je jezelf in mijn verhaal. Het is vooral belangrijk te (h)erkennen dat je bent vastgelopen. Zorg dat je niet verder verstrikt raakt. Neem verantwoordelijkheid om nu jezelf op nr 1 te zetten en te werken aan goede zelfzorg en van draaglast naar draagkracht en herstel gaat.

Ik help je graag om eerst een stevige basis en fundament te leggen, want anders bouw je de rest op drijfzand. Alles stem ik af op jou en jouw struggles. Een praktische aanpak waarbij ik je een spiegel voorhou, kennis deel en soms ook uitdaag door een liefdevol schopje te geven. In de coaching is er aandacht voor eet- en leefgewoonten, zoals ademhaling/hartcoherentie, ontspanning, voeding, beweging, slaap enz. Ik maak gebruik van de schijf voor een vitaal hoofd en lijf. Je vragen mag je tussendoor via what’s app stellen. Binnen 24 uur heb je dan een antwoord terug.

Pin It on Pinterest