Ingrediënten

  • 200 gr havermout (glutenvrij)

  • 250 gr banaan

  •  2 eieren

  •  2 theelepels kaneel

    Topping: 

  • 5 eetlepels kwark

  • Een paar takjes munt

  • Fruit naar keuze: bramen, aardbei, rode bessen, blauwe bessen, banaan

    Bereiding

    1. Verwarm de oven op 175 graden.
    2. Voeg de havermout, kaneel, eieren en 250 gram banaan toe in de keukenmachine en meng tot een gladde massa.
    3. De massa zal er als een deeg uitzien, maar is niet té stevig.
    4. Verdeel het deeg voor de bodem over een vel bakpapier en maak een ronde pizza vorm.
    5. Bak het deeg nu goudbruin in ongeveer 20 tot 25 minuten.
    6. Laat de bodem afkoelen en verdeel dan de kwark als toppingover de havermout bodem.
    7. Dan kan de pizza belegd worden met rood fruit naar keuze en een paar plakjes banaan.

    Tip: niet alle havermout is volledig vrij van gluten, omdat dit vaak ermee besmet is. Check als je geen gluten mag of wilt daarom de verpakking, om er zeker van te zijn dat er geen sporen van gluten in zitten.

    Wil je de ontbijtpizza (gedeeltelijk) de volgende dag eten? Garneer de bodem dan nog niet met kwark en fruit en verpak in aluminiumfolie. Wanneer je de pizza gaat eten, kan de topping erop.

    Origineel recept

    Pin It on Pinterest